9 Temmuz 2014 Çarşamba

Hangi yiyecekler selülit yapar?

Hangi yiyecekler selülit yapar?

Fastfood
besinler ve hazır gıdaların doymuş yağ oranı oldukça yüksektir. Doymuş yağlarla ilgili yağılan çalışmalarda selülit oluşumunu artırdığı bilinmektedir. Bu yüzden doymuş yağ oranı yüksek fastfood gibi ürünler tüketilmemeli. Ayrıca salam, sucuk ve sosis gibi yiyecekler damar tıkanıklığına yol açan yağ içeriği çok yüksek sağlıksız gıdalardandır.

Kuru baklagillerin potasyum oranı yüksek olduğu için selülitler üzerinde olumlu etkisi bulunmaktadır. Bu yüzden haftada iki kez en azından kuru baklagil tüketilmesi tavsiye edilir. Meyve sebze tüketimi de çok önemlidir. Potasyum oranı yüksek olan meyveleri de diyetimizde mutlaka yeterli miktarda bulundurmalıyız.

Şeker ve tuz tüketimi de çok önemlidir. Aşırı miktarda şeker ve tuz tüketimi dokularda ödeme yol açtığı için selüliti artırmada ve selülit oluşumunda etkili olabilmektedir. Yüksek tuz içeren turşu, konserve ve maden suyu gibi ürünler çok fazla tüketilmemeli. Ayrıca şeker oranı yüksek olan gıdalar da dikkatli bir şekilde tüketilmelidir.

Kızartma gibi yanlış pişirme yöntemlerinden de mutlaka uzak durmalıyız. Bunun yerine fırında pişirme, haşlama gibi doğru yöntemler kullanmak selülitten korunmanın önemli yollarından biridir.

Tereyağı, margarin gibi katı yağlardan uzak durmalıyız. Bunun yerine zeytinyağı, ayçiçek yağı, kanola yağı ve mısırözü yağı gibi sağlıklı yağlar tercih edilmelidir. Tabiki vücuda alınan ve harcanan yağ miktarının dengesi de çok önemlidir.

Özetlemek gerekirse bu besinlerden uzak durulursa selülitlerden kurtulmak mümkün olabilmektedir.

Hiç yorum yok: